Shanghai in 4 dagen - Reisverslag uit Sjanghai, China van Joey Stam - WaarBenJij.nu Shanghai in 4 dagen - Reisverslag uit Sjanghai, China van Joey Stam - WaarBenJij.nu

Shanghai in 4 dagen

Door: Joey Stam

Blijf op de hoogte en volg Joey

16 September 2014 | China, Sjanghai

Wat zijn de afgelopen dagen voorbij gevlogen zeg. Het is echt niet normaal. Maar ik ben zo ongelofelijk blij dat ik mijn reisschema heb omgegooid, waardoor ik 4 dagen Shanghai voor de boeg had in plaats van 1 dag. Laat ik maar weer gewoon bij het begin beginnen.

Mijn reis begon afgelopen zaterdag in Hangzhou, waar ik als laatste van de hele groep vanaf de campus vertrok. Na 's ochtends de sleutels ingeleverd te hebben, was het tijd om de bus naar het treinstation te nemen. Dit duurde een uur voordat ik bij het treinstation was. Hier aangekomen leek het wel of ik bij een vliegterminal was. Een strenge controle van mijn bagage (door een röntgenscanner), vervolgens een paspoortcontrole met ticketcontrole. Na dit alles gehad te hebben, moest ik mijn terminal opzoeken en even wachten totdat we naar het perron mochten voor de trein. Gelukkig ging de treinreis heel soepel en zat ik naast een Chinese studente die Engels studeerde die er 10 minuten over deed om moed bij elkaar te rapen om mij aan te spreken.

Eenmaal in Shanghai aangekomen was het een kwestie van een metrokaartje kopen en met de metro naar mijn hotel gaan. Ik had van tevoren al opgezocht welke kant ik op moest, had een screenshot gemaakt van de wandelroute, jammer genoeg waren er iets te veel hoge gebouwen, waardoor ik totaal geen idee had waar ik naartoe moest. Dus ik maar op goed geluk een kant oplopen met mijn koffer. Na 10 minuten rondlopen kwam ik erachter dat ik het nog niet gevonden had, en besloten een taxi te nemen. 4 Minuten later stond ik voor mijn hotel en bleek dat ik de goede kant opgelopen was.
Later die dag heb ik nog met Cindy, Melanie en Roosje afgesproken om ergens te gaan eten. Na het eten nog naar the Bund geweest en toen vroeg maar gaan slapen.

Zondag ben ik naar de pearl tv tower geweest. Eén van de grootste en bekendste gebouwen van Shanghai. Na betaald te hebben, en bij Daniëlle en Tamina in de rij gaan staan, was het tijd om 2,5 uur te wachten. Gelukkig was het uitzicht vanaf 351m hoogte het geld en het wachten meer dan waard. Een tijdje op deze hoogte rondgebracht te hebben, zijn we afgedaald naar 249m hoogte en hebben we daar nog meer foto's gemaakt. We vonden het daarna wel welletjes en zijn we naar beneden gegaan. Nog een beetje rondgelopen te hebben en foto's genomen te hebben van de skyline met ondergaande zon, was het tijd om te gaan eten. Een heerlijke pizza later, zijn we weer naar the Bund geweest en hebben we daar nog meer foto's gemaakt. Zoals de nieuwe coverfoto op mijn Facebook.

Gister ben ik naar de yuyuan garden geweest, een traditionele Chinese tuin middenin het centrum van Shanghai. Maar voordat ik daar naartoe kon werd ik onderschept door 3 Chinezen die vroegen of ik een foto van hen wilde maken. Dit wilde ik wel, maar vervolgens werd ik meegesleurd (op vrijwillige basis) naar een theehuisje voor een theeceremonie. Dit duurde niet lang, maar was wel even een aanslag op mijn financiën. Hierna heb ik me wel bevrijd van de Chinezen en ben ik op zoek gegaan naar Daniëlle en Tamina in de tuin. In de tuin kwam ik ze tegen, maar ook 4 anderen mede-studiegenoten, waar ik besloot de dag mee rond te trekken. Na lekker gechilld te hebben in de tuin, een biertje gedronken te hebben, zijn we gaan eten en hebben we nog even gekaart.

Vandaag was een lazy dagje. Omdat ik niet zo goed geslapen had de nacht ervoor, ben ik pas laat op pad gegaan richting the People's Squire. Met hoge verwachtingen ging ik daarheen, maar ben met teleurstellende gedachte weer terug gekomen. Het was eigenlijk alleen maar een park, met een aantal musea eraan, die ik niet leuk genoeg vond om te bezoeken. En omdat ik niet zo goed geslapen had de nacht ervoor, ben ik maar om half 3 weer richting hotel gegaan en heb ik er een relax-dagje van gemaakt. Ik heb nog wel vanavond met Daniëlle en Tamina gegeten en afgesproken hoe laat we de metro pakken morgenochtend.

Dit was dus in vogelvlucht mijn 4 dagen door Shanghai. Het is echt een geweldige stad en ik ben, nogmaals, enorm blij dat ik hier 4 dagen ben gebleven in plaats van de geplande 1 dag. Morgen ga ik alweer door naar mijn laatste bestemming in China: Beijing. Ook gaan morgen mijn laatste 4 dagen in China in. Eén dag is een treinreis van 5 uur naar Beijing, één dag ga ik naar de Verboden Stad en één dag naar de Chinese Muur. Natuurlijk ga ik er nog wel wat dingen omheen doen, maar weet nog niet precies wat. Mijn laatste verslagje ga ik dan ook zaterdag schrijven. Op naar de laatste dagen!!!

  • 17 September 2014 - 20:52

    Opa:

    Joey je komt toch wel zondag terug he want anders staat de familie voor niets op Schiphol. Welbedankt voor je mooie verslagen. Oma en Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joey

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 16322

Voorgaande reizen:

28 November 2016 - 27 Juni 2017

Down Under

17 Augustus 2014 - 21 September 2014

The China Trip

Landen bezocht: