Hong Kong, onwijs bedankt! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Joey Stam - WaarBenJij.nu Hong Kong, onwijs bedankt! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Joey Stam - WaarBenJij.nu

Hong Kong, onwijs bedankt!

Blijf op de hoogte en volg Joey

23 Augustus 2014 | Hong Kong, Hong Kong

De avond voor mijn vertrek uit Hong Kong toch nog maar even een blogje schrijven. Hong Kong verdient het wel om apart afgesloten te worden, nietwaar? Om dan maar weer de draad op te pakken, ik was volgens mij bij donderdag gebleven.

Donderdag was een erg speciale dag. Niet alleen was dat de eerste dag dat hier -eindelijk- de zon begon door te breken, maar het was ook mijn verjaardag. Een prachtig decor om je 22e verjaardag te vieren, nietwaar? Omdat het dus zulk mooi weer was, voor het eerst sinds ik hier ben, heb ik mijn kleren aangedaan, nog net niet naar de metro gesprint en ben ik naar the Victoria peak gegaan. Want wie wil er nu niet een foto van de skyline van Hong Kong? Tussen de foto's is te zien hoe het uitzicht daar is. Ik had me alleen erop verkeken dat dit een behoorlijk toeristische attractie is: een wachtrij van dik een uur. Gelukkig hoefde ik niet alleen te wachten en ook niet in de volle zon. Na een klein praatje met een Indiase man die uit Hawaii kwam, was ik zo boven. En ik weet niet waarom, maar die Hong Kong'ers weten overal een winkelcentrum neer te pleuren, dus zo ook op de Victoria berg.
Na hier een tijdje rondgelopen te hebben, de 'verplichte' foto's gemaakt te hebben en hier geluncht te hebben, was het tijd om weer naar beneden te gaan. Met de metro door naar het Tsim Sha Tsui station en daar nog even in het Kowloon-park rondgehangen. Een park met (goddank) wifi :) Jammer genoeg werd mijn app-sessie met Nederland verbroken door een monnik die het nodig vond om een armband om mijn pols te hangen en hierna in het Chinees tegen me aan te gaan lullen. Toen ik na een kwartier dat zat werd, hem meerdere malen had vertelt ik hem niet te begrijpen, wilde ik opstaan om weg te lopen, en toen werd mij duidelijk dat meneer geld wilde voor dat armbandje. Oftewel, meneer kreeg zijn armband terug en hij liet gelijk mijn tas los.
Om dit akkefietje achter me te laten, ben ik maar naar de pier gelopen, heb daar een mooi plekje uitgezocht voor The symphony of lights (een laser-lichtshow van de skyline van Hong Kong) en heb ik natuurlijk nog wat foto's gemaakt van Hong Kong bij nacht (zie wederom de foto's). Hoe kan je beter je verjaardag vieren?

Vrijdag. Omdat ik op mijn verjaardag een beetje keel- en hoofdpijn had, ben ik naar bed gegaan met een paracetamolletje, een strepsils en heel veel uren slaap. Het duurde dan ook even voordat ik weer op pad was: op weg naar de 10.000 boeddha's tempel (voor de WIDM kijkers, ja, dé tempel). Het duurde alleen even voordat ik het gevonden had, aangezien je hier kwam door achter een gebouw heen te lopen en door een steegje te lopen waar je in Nederland normaal gesproken de afvalbakken van dat gebouw verwacht; hier dus niet. Dus daarom dat ik eerst nog een andere tempel in was gegaan (ik dacht dat ik gelijk in de goede zat, maar er staan er dus twee naast elkaar). Dit bleek echter een soort gedenkplaats te zijn voor overledenen, niet echt wat ik zocht dus. Maar na een uurtje dan toch de 10.000 boeddha's tempel gevonden. Een paar selfies gemaakt en gehoopt de 10 boeddha's te vinden die bij Wie is de Mol? ook gevonden moesten worden (is me niet gelukt, er staan er echt té veel), begon ik maar aan mijn klimtocht. En ik kan je vertellen, ik heb het nog nooit zo ongelofelijk warm gehad door een trap op te klimmen. De tempel was er niet minder mooi op, maar wat had ik het verdomde warm. Ik was eigenlijk van plan nog door te gaan naar een andere sight-seeing, maar wegens trillende benen van het traplopen en een halve liter zweet die in mijn shirt was getrokken, leek mij dit een mooie dag (was inmiddels toch alweer half 6).

Vandaag ben ik weer de stad ingetrokken en ik kon het toch niet laten om een bezoek te brengen aan de langste roltrap ter wereld. Wegens de brandende hitte ben ik niet helemaal naar boven gegaan (want dat moest ik ook weer naar beneden en van denken alleen al brak het zweet je uit), maar ik heb hem wel tot halverwege gelopen. Nadat ik ergens beneden aan de roltrap had gegeten, ben ik weer terug gegaan naar de pier waar ik donderdagavond de lasershow had gekeken. Hier heb ik nog even een webcam gescoord (de webcam in mijn laptop is niet opnieuw aangesloten nadat mijn scherm was gerepareerd....erg fijn) en heb ik nog even over de boulevard of stars gelopen. Toen toch maar weer vroeg naar het hotel gegaan, want de koffer moet weer ingepakt worden.

Dus nu zit ik hier in mijn hotelkamer, met een half ingepakte koffer. Morgen staat de wekker alweer om half 6 (met een extra belservice van Paul om ervoor te zorgen dat ik echt wakker ben), want ik heb om 9 uur 's ochtends (dat is 3 uur 's nachts in Nederland) een 2 uur durende binnenlandse vlucht naar Hangzhou. Als ik daar dan ben kan ik nog even mijn koffer stallen bij de dames die ook hier in Hong Kong zaten en dan begin ik maandag aan het studeren. Voor mijn mobiel heb ik een zogenoemde VPN-app gedownload, waardoor ik als het goed is op mijn mobiel wel op Facebook kan, en Whatsapp is wel gewoon via het wifi te benaderen, en anders ook wel via de VPN. Dus de updates blijven komen!

Om toch nog maar even kort samen te vatten, Hong Kong was geweldig! Ik heb heel veel dingen gezien, veel dingen bezocht en een aantal dingen geproefd (niet alles). Maar ook dingen niet gezien die ik zeker nog wel wil doen. Dus ik zeg Hong Kong gedag, tot ziens, maar zeker niet vaarwel, want hier kom ik zeker nog een keertje terug!

  • 23 Augustus 2014 - 22:08

    Opa:

    Geweldig verslag en ook mooie foto's. Ik kan me voorstellen dat je heb genoten en met heimwee afscheid neemt van Hongkong. Verder een goede reis naar je volgende bestemming en maar goed studeren. Groeten oma en opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joey

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 16327

Voorgaande reizen:

28 November 2016 - 27 Juni 2017

Down Under

17 Augustus 2014 - 21 September 2014

The China Trip

Landen bezocht: